۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۶۹۲
یادداشتی از آیت الله محمدی عراقی؛

آیت الله محمدی عراقی | شهیدی ناشناخته

آیت الله محمدی عراقی | شهیدی ناشناخته
روز بیستم مرداد ماه، سالروز شهادت روحانی انقلابی و خدمتگزار حوزه علمّیه و مردم کرمانشاه حضرت آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محمدی عراقی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، روز بیستم مرداد ماه، سالروز شهادت روحانی انقلابی و خدمتگزار حوزه علمّیه و مردم کرمانشاه حضرت آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محمدی عراقی است.

به همین مناسبت آیت الله محمدی عراقی در یادداشتی کوتاه به بررسی شخصیت این عالم گرانقدر پرداخته است که در ادامه می خوانید:

روز بیستم مرداد ماه، سالروز شهادت روحانی انقلابی و خدمتگزار حوزه علمّیه و مردم کرمانشاه حضرت آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محمدی عراقی را به همه علاقمندان، شاگردان، بستگان و وابستگان آن عالم مجاهد و متقّی و مردمی بویژه به حوزه علمیّه و مردم شهید پرور و عالم دوست کرمانشاه تسلیت عرض می کنم.

آن روحانی بصیر و استاد حوزه علمیّه کرمانشاه که از شاگردان برجسته مرحوم آیه الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی(رض) و آیت الله العظمی اراکی (ره) و مراجع و علما و فقهای بزرگ حوزه علمیه قم و فرزند عالم عارف آیه الله حاج آقا بزرگ کنگاوری و همراه و همرزم شهید بزرگوار مرحوم آیه الله اشرفی اصفهانی اعلی الله مقامه الشریف در بیستم مرداد ۱۳۶۰ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء هنگام خروج از مسجد اعتمادی کرمانشاه بدست منافقین کوردل و آدمکشان مزدور آمریکا بگلوله بسته شد و ۱۷ گلوله بصورت و دهان و زبان گویای ایشان اصابت کرد و همراه با پاسدار فداکارش شهید پاسدار علیرضا یوسف پور به لقاء الله پیوست روحش شاد و راهش مستدام و پر رهرو باد.

خداوند انشاء الله عاقبت ما را هم شهادت در راه خود قرار دهد و با صورت خونین و بدن متلاشی شده مانند شهید سلیمانی خدای خود را ملاقات کنیم. انشاء الله تعالی

امید است بتوانیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبّری (مدظله العالی) بهر نحو ممکن بویژه آثار برجسته هنری، یاد شهیدان را همواره زنده نگهداریم.

متاسفانه بسیاری از این شهیدان برجسته روحانی و زندگی آنها حتی در شهر خود و در حوزه های علمی و دانشگاهی ناشناخته و گمنام هستند و هیچ نماد فرهنگی و هنری ماندگاری از آنها وجود ندارد.

آثار علمی، فقهی و اصولی متعدّدی از آن فقیه شهید از دروس خارج آیات عظام بروجردی و امام خمینی قدس الله سرّ هما باقی مانده که سالهاست بنا به درخواست آیه الله اراکی در اختیار موسّسه ایشان قرار دارد. 

امیداست با زحمات محقّقان آن موسّسه این آثار هر چه زودتر منتشر و در اختیار حوزه های علمیه و مشتاقان علوم اسلامی قرار گیرد.  

انشاء الله تعالی

فرزند کوچک آن شهید

محمود محمدی عراقی

آیت الله محمدی عراقی | شهیدی ناشناخته

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
سلام و درود خدا بر این عالم مهذب
0
0
ناشناس
United Kingdom
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
چقدر ایشان گمنام هستند
0
0